An empirical study to evaluate the location of advertisement panels by using a mobile marketing tool

  • The efficiency of marketing campaigns is a precondition for business success. This paper discusses a technique to transfer advertisement content vie Bluetooth technology and collects market research information at the same time. Conventional advertisement media were enhanced by devices to automatically measure the number, distance, frequency and exposure time of passersby, making information available to evaluate both the wireless media as well as the location in general. This paper presents a study analyzing these data. A cryptographic one-way function protects privacy during data acquisition.

Volltext Dateien herunterladen

Metadaten exportieren

Weitere Dienste

Teilen auf Twitter Suche bei Google Scholar
Metadaten
Verfasserangaben:Sebastian Magnus, Markus Maron
URN:urn:nbn:de:kola-3395
Schriftenreihe (Bandnummer):Arbeitsberichte, FB Informatik (2009,13)
Dokumentart:Ausgabe (Heft) zu einer Zeitschrift
Sprache:Englisch
Datum der Fertigstellung:18.09.2009
Datum der Veröffentlichung:18.09.2009
Veröffentlichende Institution:Universität Koblenz, Universitätsbibliothek
Datum der Freischaltung:18.09.2009
Freies Schlagwort / Tag:Bluetooth; Werbung
Seitenzahl:11
Institute:Fachbereich 4 / Fachbereich 4
Fachbereich 4 / Institut für Informatik
DDC-Klassifikation:0 Informatik, Informationswissenschaft, allgemeine Werke / 00 Informatik, Wissen, Systeme / 004 Datenverarbeitung; Informatik
Lizenz (Deutsch):License LogoEs gilt das deutsche Urheberrecht: § 53 UrhG